joi, 10 ianuarie 2008

Aducere aminte in cateva cuvinte - Ep.1

Cristi
La etajul 1 statea cu matusa lui, Cristi.Un tip fistichiu, genul "calculatoristului de azi", cu note bune la purtare si primul HC de pe scara.Imi aduc si acum aminte cum, incercand sa consturim un mini-orasel al copiilor in subsolul blocului, i-am facut unui prieten/vecin de petrecanie dandu-i drumul pe trepte, pe sine improvizate, in caruciorul de copii furat/luat la intamplare dintr-o alta scara.

Dar nu asta e bai-ul.

Coordonatele s-au schimbat abea prin clasa a 7 a cand intr-o zi, de cu dimineata pana soarele a apus, i-a cantat calculatorul lui, Nana.Lonley.De 750 de ori.
De atunci ne salutam doar.

Denis si tancheta
Aproape in clasa a doua am inceput sa ma bucur.De jucariile de fier.Masive.Denis, zis si Elis, era colegul meu de banca si, fiind revolutia la putere in acea perioada, sfarsitul lui '90, dragutul de el s-a gandit sa ma multumeasca cu un cadou.Avand rude, sau simple cunostinte, in partile de vest ale Romaniei, Timisoara mai precis, mi-a/au achizitionat, el sau ai lui, un super TAB in miniatura, de un verde legionar si cu functii de distrugere.

...intre timp.

-Saru' mana, E. e acasa?
-Nu mama! E pe afara.
-Am venit sa iau inapoi tancul!
-Dar ce s-a intamplat?
-M-a facut prost!

Si asa a ramas!

Butoaiele buclucase
Cine credea ca o sa i se intample chiar lui, Fat-Frumos al cartierului, acest Chuck Norris al cartierului.Eram eu, el, Costak si Vali "Mache".In spate, la bazin.Orice bazin, care pe vremea lui Ceausescu avea bine meritata functionalitate [am prins si eu o perioada], este prevazut cu o constructie anexa unde este situata intreaga retea de alimentare, epurare si evacuare a apei.Ca apa sa fie mereu supusa unui flux continuu si unui ciclu precis, sistemul era prevazut cu doua butoaie, de capacitate cca 5000 l/bucata, montate la o distanta de 1 m unul fata de celalalt, cu o inaltime de vreo 5 m fata de pamant.
Pariul era asa: cine reuseste sa sara de pe un butoi pe celalalt este cel mai smecher din gasca.

Primul care a incercat a fost Cristi Istrate.Un fel de sfidare in baze fizice a raportului masa/volum. C.I. era genul de baiat bataios care nu renunta nici in genunchi.Si a sarit.Nu a mai ajuns in partea cealalta, a apucat doar sa imbratiseze fata celuilalt butoi, si cu ghearele de pisica ce nu le avea a incercat sa se suporte intr-un commando accelerat de supravietuire.Siiiiiiiii ..a cazut, galben la fata si imobilizat la pamant.Era speriat sau poate ca inca nu ne dadeam noi seama ce i se intampla.

-Vali, du-te la maica-mea si cere-i o pereche de chiloti curata! reusi sa ne comunice intr-un final.

Niciun comentariu: